Szeretnék egy új honlapot! De hogyan fogjak hozzá? Mit mondjak a fejlesztőnek?

Szeretnék egy új honlapot! De hogyan fogjak hozzá? Mit mondjak a fejlesztőnek?

Egy weboldal tervezése nem a designerrel kezdődik. Nem is lenne költséghatékony rögtön megbízni egy fejlesztőt, amikor kipattan a fejünkből az ötlet, hiszen még rengeteg kérdésre kell választ találnunk és ha ezt a tervezővel tesszük, az ő munkaidejét is meg kell fizetnünk. Amikor hozzá fordulunk úgyis lesz még rengeteg pontosítani valónk.

Szóval papírra és ceruzára fel!

Nézzük a tervezési folyamat lépéseit!

Első körben írjuk le a célt. Miért szeretnénk ezt a weboldalt? Megvan? Szuper!

Tegyünk fel magunknak még kérdéséket a célra adott válasz alapján.

Például:

Cél: Szeretnék egy általános weboldalt, hogy bemutathassam az új fejlesztésemet.

Miért online? Miért általános legyen? Miért sablon? Miért ne fejlesszek egyedit? Kik legyenek a weboldal közönsége? Milyen oldalt szeretnék? Mikorra legyen kész? Mennyit ér ez meg nekem? stb.

Rengeteg kérdés merülhet fel, amire választ kell találnunk, mielőtt éles helyzetben kezdünk foglalkozni a weboldalunkkal. A legtöbb webfejlesztő készít kérdőívet, listát, azokról a pontokról, amelyek szükségesek az induláshoz. Menet közben még úgyis lesznek ötletek mindkét oldalon, amelyek finomítják weboldalunk szolgáltatásait.

 

Használhatunk vizuális eszközöket is, például gondolati térképet. Ha erről többet szeretnél tudni, itt remek online konzultációt és segítséget találsz a stratégiai tervezéshez.

 

A kérdések megválaszolása után még mindig papíron kezdjük el felvázolni egyszerű geometriai formákkal, nyilakkal, vonalakkal az elképzelt weboldalunkat. Ezt drótváznak is hívják.

Gondoljuk végig az oldal stílusát, színeit, milyen elemeket szeretnénk rá.

Nincs gond, ha még bizonytalanok vagyunk egy-egy kérdésnél, mert a webfejlesztővel indított közös munka során minden a helyére kerül.

 

Azt is fogalmazzuk meg, mikor tekintjük késznek a munkát. Persze tudom, egy weboldal soha nincs teljesen kész, hiszen változnak a trendek, mindig vannak új jobbnál jobb ötleteink, de kell egy pont, amikor már publikusnak tartjuk az oldalt. Hiszen az is a célunk, hogy mások is lássák, megtalálják, vásároljanak tőlünk.

 

 

Példának okáért, leírok egy valós helyzetet. Fiatal vállalkozó egy kávézót nyitott, amihez szükségesnek látta az online jelenlétet is. Rendelt a fejlesztőtől egy alap cégbemutató weboldalt, a szokások oldalakkal, főoldal, kínálat, rólunk, galéria, kapcsolat. Megkezdődött a fejlesztés, közben meg jött a járvány és a karantén. A kávézó nem működhetett tovább a hagyományos módon. Mit lehet tenni? Átállni az online kiszolgálásra. Újabb egyeztetés, áttervezés után egy webshop, online kiszállításos rendelés, vásárló általi menüösszeállítás, időpontfoglalás a kiszállításhoz, csomagolási és felszolgálási kínálat is került az oldalra.

Ugye mekkora változás az alap elképzeléshez képest?

El kell mondanom, hogy a fejlesztést nagyon nagy mértékben megkönnyítette, hogy a vállalkozó rendelkezett előzetes tervekkel, válaszokkal egyszóval stratégiai tervvel az online megjelenését illetően.

Itt is folyamatos fejlesztések történnek azóta is, a „Kész” pont az volt, amikor a webshop, a rendelés és kiszállítás is működött.

A fejlesztés folyamata leegyszerűsítve tehát:

Térjünk vissza az első felvetéshez! Szükséged van egy weboldalra? Manapság már kiemelten fontos és a vállalkozói siker egyik kulcsa, hogy a vállalkozás egységesen jelenjen meg offline és online felületeken egyaránt. Mi az online területen tudunk segíteni Neked.

Látványos, mobilra optimalizált, teljeskörű kiszolgálást nyújtó honlapokat és webshopokat készítünk rövid határidővel, karbantartási garanciával.

Iratkozz fel hírleveleinkre!

Ha az üzleti tervezésről, stratégiaalkotásról szeretnél többet tudni, a MÁRKÁD design-stílus-vállalkozásfejlesztés a segítségedre lesz.